کمپرسورهای سانتریفیوژ :: هرآنچه از تهویه مطبوع باید دانست !!!

هرآنچه از تهویه مطبوع باید دانست !!!

معرفی تجهیزات و دستگاه های سرمایشی و آموزش اصول کاری آنها

هرآنچه از تهویه مطبوع باید دانست !!!

معرفی تجهیزات و دستگاه های سرمایشی و آموزش اصول کاری آنها

هرآنچه از تهویه مطبوع باید دانست !!!

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کمپرسورهای سانتریفیوژ یا کمپرسورهای توربینی ، در کمپرسورهای سانتریفیوژ میزان دبی و فشار هوای تولید شده به راحتی قابل کنترل می باشد. توربو کمپرسورها با توجه به تکنولوژی بسیار بالا در ساخت، دارای راندمان بالا،صدا و لرزش کم و هزینه های تعمیر و نگهداری پایینی هستند.

توربو کمپرسورها با توجه به یکنواخت بودن تولید هوای فشرده، دارای نوسانات فشار کمی می باشند که باعث طول عمر قطعات کمپرسورهای توربینی می شوند. استفاده از تکنولوژی ساده و سیستم های کنترلی کارآمد، علاوه بر افزایش راندمان و عملکرد کمپرسور، موجب کاهش چشمگیر استهلاک و هزینه های جاری شده است.

کمپرسورهای توربینی می توانند حجم هوای بسیار بالا که قبل از این باید توسط چندین کمپرسور کوچک تامین می شد را تولید کند و از نظر بهینه سازی مصرف انرژی، راندمان تولید و صرفه جویی در هزینه برق مقرون به صرفه می باشد. این دسته از کمپرسور ها با توجه به دور بالایی که دارند، هوای فشرده مداوم و یکنواختی را تولید می کنند و این موضوع باعث عدم ایجاد شوک در شبکه و افزایش طول عمر قطعات مکانیکی و برقی و مکانیکی دستگاه می شود.

با پیشرفت صنایع و بالا رفتن سطح تکنولوژی ادوات و تجهییزات مورد استفاده در صنایع ، لزوم تولید و در دست داشتن هوای فشرده عاری از روغن و هرگونه آلودگی، باعث شد تا متخصصین با ابداع روش های نوین و جلوگیری از ترکیب هوا و روغن در مراحل مختلف تولید به هوای فشرده عاری از روغن دست پیدا کنند. به همین دلیل با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و استفاده از قابلیت تبدیل سرعت و فشار به یکدیگر امکان ساخت و تولید کمپرسورهای سانتیفوژ قوت گرفت.

عملکرد کمپرسورهای سانتریفوژ راندمان دستگاه را افزایش می دهد، زیرا توسط ۳،۲ یا ۴ مرحله هوای فشرده را تولید می کنند و بین این مراحل خنک کاری صورت می پذیرد.

قابلیت کنترل بالای کمپرسورهای توربینی باعث اطمینان از کارکرد این دستگاه می گردد که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع حساس به هوای فشرده می تواند از توربو کمپرسورها استفاده نمود. توربو کمپرسورها با توجه به تکنولوژی بسیار بالا و دقیق در طراحی پروانه و عدم استفاده از روغن در سیستم توربوکمپرسورها ، هوای عاری از روغن و مورد اطمینان جهت مصارف اویل فری می باشند.

نظرات  (۱)

سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون
ما برای یک کارگاه بزرگ قصد خرید کمپرسور سانتریفیوژ رو داریم و با این کمپرسور‌های هواکوب (https://havakoob.com/product/compressor-centrifuge-samsung/) آشنا شدیم. میخواستم بدونم کسی تجربه خرید از هواکوب رو داشته؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی